| Деятельность учителя и учеников | | УУД |
I | ОРГМОМЕНТ T: Good afternoon, dear friends. I’m very glad to see you again. You have been studying English for three months. You’ve learnt a lot. You’ve already learnt the English alphabet. Look at the blackboard! (целеполагание) What kind of lesson have we got today? … You’re right! And so we’re going to have funny competitions. You’re divided into three/four teams. I’m going to offer you different tasks. Try to be correct! Try to be the first! So let’s begin our competitions. | P1, P2, P3… 1 мин ABC Party | регулятивные коммуникативные |
II | РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА T: Dear friends! Do you know how many letters there are in the English alphabet? Let’s count the letters. Count from 1 to 12. Do the sums: 12 + 12 + 2 = Thank you very much. | закрепляют знание активной лексики по теме «Цифры»; Ch: Aa – 1, Bb – 2 … Ll – [12] Ch: Mm – 1, Nn – 2 … Xx – [12] Ch: Yy – 1, Zz – [ 2 ] Ch: 26 (Презентация) | Cl 1 мин | познавательные |
III | ПРОВЕРКА ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ T: Now I’d like to see if all the letters of the alphabet are here. Let’s begin our PARADE of the letters of the English alphabet! You are welcome, LETTERS! What’s your name? | ведут элементарный диалог в ситуации знакомства; воспроизводят наизусть рифмовки (Презентация) Aa (P): Hello. I’m the letter A. Apples here, apples there, Apples, apples everywhere! Приложение 1 | P1, P2, P3… 8 мин | личностные коммуникативные |
IV | T: Our party is called “ABC Party” that’s why the next task is to put the English alphabet together. | Закрепляют знание английского алфавита; (знание последовательности букв в алфавите в дальнейшем поможет быстрее ориентироваться в словарях) (Командам выдается разрезной английский алфавит) [Aa] – [Zz] Приложение 2 – ENVELOPE #1 | G1, G2 … 3 мин | познавательные коммуникативные |
V | T: All right. Then let’s sing the ABC song. | воспроизводят наизусть песенный материал; (music - video) Ch: | Cl 1 мин | личностные |
VI | T: It’s time to play a game. Look at this ABC and say what letters are missing. | закрепляют знание английского алфавита; (понятия согласные и гласные буквы) (Презентация) | P1, P2, P3 2 мин | регулятивные познавательные |
VII | T: The next task is to put eight capital letters in the alphabetic order. A D G J M P S V B E H K N Q T W C F I L O R U X D G J M P S V Y | B E H K N Q T W C F I L O R U X D G J M P S V Y E H K N Q T W Z | | закрепляют знание английского алфавита; (последовательность букв в алфавите) (Команды выполняют задание в парах.) C F I L O R U X D G J M P S V Y E H K N Q T W Z A D G J M P S V | A D G J M P S V B E H K N Q T W D G J M P S V Y E H K N Q T W Z | Приложение 3 – ENVELOPE #2 | P1<––>P2 5 мин | личностные регулятивные познавательные коммуникативные |
VIII | T: All right, now I see that you know the alphabet quite well and you can count in English. And now let’s have a rest.(Презентация) | закрепляют знание активной лексики по теме «Глаголы движения»; Clap, clap, clap your hands, Clap your hands together. Stamp, stamp, stamp your feet, Stamp your feet together. Dance, dance, dance a dance, Dance your hands together. Nod, nod, nod your head, Nod your head together. | Cl 1 мин | личностные |
IX | T: The next task is the following. I’m going to show you some words and you should spell the words. When you spell the word correctly you will find out its meaning as you will see the picture of the word. (Презентация) | закрепляют умение произносить английские слова по буквам; закрепляют знание активной лексики по темам: «Животные», «Цифры», «Цвета», «Школьные принадлежности», «Глаголы», «Семья»; CAT DOG FOX/FISH | BAG PEN BOOK/PENCIL | ONE TWO SIX/TEN | JUMP SWIM SING/RUN | BROWN BLACK WHITE/GREEN | SISTER FATHER MOTHER/BROTHER | | P1, P2, P3… 5 мин | регулятивные |
X X | T: Now I’d like to see how well you know small letters. Do you remember the capital letter and the small letter are a FAMILY. Let’s say a chant about FAMILY. (Презентация) T: And now I’m going to give you some pairs of letters. But there is one problem: the capital letters and the small letters are mixed. You should match the capital and small letters. You should collect the family. | закрепляют знание активной лексики по теме «Семья»; How is your mother? She is fine, thanks. How is your father? He is fine, thanks. How is your sister? She is fine, thanks. How is your brother? He is fine, thanks. закрепляют умение графического отображения букв английского алфавита; (большие и маленькие буквы) A I U H K M Z T | E O Y B F G N R | a i u h k m z t | e o y b f g n r | | | A E U D J Q L S | I O Y W X C P V | a e u d j q l s | i o y w x c p v | (Командам выдается разрезной английский алфавит.) Приложение 4 – ENVELOPE #3 | G1<––>G2 1 мин G1<––>G2 3 мин | коммуникативные регулятивные познавательные коммуникативные |
XI | T: Now look at the words. All the letters are capital. Will you write the words in small letters? RUBBER GRANDMOTHER COCKEREL | WORKBOOK BROTHERS CROCODILE | PENCIL GRANDFATHER ELEPHANT | SCHOOL BAG SISTER MONKEY FISH | | закрепляют умение графического отображения букв английского алфавита; (большие и маленькие буквы) закрепляют знание активной лексики по темам «Школьные принадлежности», «Семья», «Животные»; (Команды выполняют задание, передавая лист с заданием по кругу, и каждый из команды добавляет по одной букве) (Задание выполняется в теч. 3 мин.) Приложение 5 – ENVELOPE #4 | G1<––>G2 3 мин | регулятивные познавательные коммуникативные |
XII | T: Match the letter and the sound. D F J [G] L N R V | Z B H K M P T W | | конкретизируют знания о звуках и буквах; (Презентация) /sound/ -blackboard- /letter/ Приложение 6 | P1, P2, P3… 3 мин | познавательные коммуникативные |
XIII | T: Look! You’ve got The Magic Code. And now you should decode these messages. (Зашифрована фраза цифрами, где каждая цифра соответствует порядковому номеру буквы в алфавите. Нужно расшифровать фразу.) Фразы: | Кол-во букв: | Good morning/afternoon/ Hello - Good-bye | 11 / 13 / 12 | I can write / dance / count | = | I am eight / ten / four | 05 / 03 / 04 | Thank you | 8 | | закрепляют умение графического отображения букв английского алфавита; (Команды выполняют задание в парах.) Приложение 7 – ENVELOPE #5 закрепляют знание активной лексики по темам «Приветствие», «Глаголы движения», «Цифры»; учатся понимать на слух фразы с опорой на наглядность (иллюстрации представленные в презентации); закрепляют навыки соотнесения графического образа слова с его звуковым образом; (Презентация) -key- | P1<––>P2 P1, P2, P3… 5 мин | личностные регулятивные коммуникативные личностные познавательные |
XIV | ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ УРОКА (рефлексия) | We can read, we can write, We can speak English too. We love learning English! And what about you?(Презентация) | Cl P1, P2, P3… 1 мин | личностные познавательные |
XV | (поздравление команд и вручение сертификатов) | Приложение 8 | 2 мин | |