№ | Этап урока | Содержание этапа | Форма работы | Наглядность (презентация) | Материал для интерактивной доски |
. | Орг. момент | Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Today we are going to speak about animals which live in the Ilmen State reserve and to play “A guessing game”. | фронтальная | | |
2 | Фонетическая зарядка | But first of all let’s read the poem about a butterfly and try to guess what the word “butterfly” means. Listen to the poem: Butterfly, butterfly Where do you fly So quickly and high In the blue, blue sky? Listen and repeat: [w], [w], [w] , where , what, quickly [ai], [ai], [ai], fly, sky, butterfly Repeat after me line by line. Who wants to read the whole poem? (Далее учитель постепенно стирает по несколько слов и просит учащихся восстановить стихотворение по памяти и так до тех пор, пока не будет восстановлено все стихотворение). Complete the poem. Who wants to recite the whole poem by heart? | Хоровая, индивидуальная | Презентация Слайд 2–6 | Слайд 1 |
3 | Речевая разминка | Учитель: 1. What animals do you know? 2. Are they domestic or wild? 3. Where can animals live? (учащиеся отвечают на вопросы, используя раздаточный материал и слайд 7, слайд 2) | беседа | Презентация Слайд 7 Раздаточный материал | Слайд 2 Раздаточный материал |
4 | Введение и первичное закрепление новой лексики | Animals can live in nature reserves. They don`t live in cages there. The animals are free. People take care of different animals and birds. They feed and treat them. There is a nature reserve in Chelyabinsk region. It is The Ilmen State Reserve. Do you know what animals and birds live there? (учащиеся высказывают свои предположения) | | Презентация слайд 8–9 | |
| | Введение новой лексики: Look at the picture an try to guess what these words mean: - a lark. It is a lark. The lark can sing different songs in summer. The lark’s songs are nice. Listen to the lark’s song. (Учитель включает пение жаворонка). A lark – ?
- a thrush. This is a thrush. A thrush flies so quickly and high. A thrush can sing nice songs too. Listen to the thrush’s song (учитель включает пение дрозда) A thrush – ?
- An elk. It is an elk. The elk is big. The elk is brown. I like the elk. Listen to the elk’s voice (звучит голос лося). An elk -?
- A roe deer. It is a red roe deer. The roe deer can run. The roe deer can jump. A roe deer -?
- A spotted deer. The spotted deer is brown and white. A spotted deer likes to eat leaves and grass. A spotted deer – ?
- A beaver. A beaver swim very well. A beaver usually lives in clean water. Listen to the beaver’s voice (звучит голос бобра). A beaver – ?
- An old world swallowtail butterfly. It’s a nice old world swallowtail butterfly. An old world swallowtail butterfly can fly very high. An old world swallowtail butterfly – ?
(если учащиеся затрудняются назвать животных по–русски, то учитель помогает им) | слушание | Слайд 10 | |
| | Первичное закрепление новых лексических единиц 1. Listen and repeat: - [a:], a lark. It is a lark. The lark can sing different songs in summer. The lark’s songs are nice. Listen to the larks songs. (учитель включает пение жаворонка)
- [Ө], a thrush. This is a thrush. A thrush flies so quickly and high. A thrush can sing nice songs too.(учитель включает пение дрозда)
- [e], an elk. It is an elk. The elk is big. The elk is brown. I like the elk. (слушаем голос лося)
- [əu], a roe deer. It is a red roe deer. The roe deer can run. The roe deer can jump.
- [iə], a spotted deer. The spotted deer is brown and white. A spotted deer likes to eat leaves and grass.
- [i:], a beaver. A beaver swim very well. A beaver usually lives in clean water.(звучит голос бобра)
[əu], an old world swallowtail butterfly. It’s a nice old world swallowtail butterfly. An old world swallowtail butterfly can fly very high | Хоровая | слайд 10 | |
| | 2. Answer the questions: 1. Is it an elk? 2. Can an old world swallowtail butterfly sing a song? 3. Is it a brown and white beaver? 4. Do you like this spotted deer? 5. Is there a roe deer at the Zoo in Chelyabinsk? 6. Does a lark sing a song? 7. Are there thrushes in the forests? | беседа | Слайд 10 | |
5 | Тренировка учащихся в употреблении лексики по теме (этап 1) | Let’s play «A guessing game». (учащийся 1 у доски загадывает животное, учащийся 2 угадывает животное, задавая вопросы) | парная | Презентация Слайд 11 | Слайд 3 (Исправляем ошибки) |
6 | физкультминутка | I see you are tired. Let`s have a rest and do exercises. Stand up, please. (Сначала учитель читает и показывает, что надо сделать, учащиеся повторяют за учителем и слова, и движения) Swim like a beaver Jump like a roe deer Run like a spotted deer Fly like an old world swallowtail butterfly Sing like a lark | фронтальная | Презентация Слайд 12 | |
7 | Тренировка учащихся в употреблении лексики по теме (этап 2) | 1. It is time to guess the riddle (отгадай загадку и придумай свою, используя новые слова): “Two beavers before a beaver, two beavers behind, one beaver in the middle. So how many beavers?” Make up your own riddle using the new words | индивидуальная | Слайд 13 | Слайд 4 |
| | 2. Read the statements and agree or disagree with them(согласись, не согласись с утверждениями) . - Beavers are domestic animals.
- Larks and thrushes can sing nice songs.
- An elk runs and runs every day.
- An old world swallowtail butterfly is a bird.
- A spotted deer can fly very well.
- Beavers build their houses in clean water.
- Elks, roe deer, spotted deer live in cages.
- Roe deer flies very high.
- An old world swallowtail butterfly is beautiful.
- There are a lot of nice animals in the Ilmen State Reserve.
| фронтальная | Слайд 14 | |
8 | Тренировка учащихся в написании слов по теме | Make up the words and write them down in your exercise-book (составь слова и запиши их в тетрадь, словарь): - 1. a,k,l,r
- 2. r,e,v,a,e,b
- 3. t,r,e,b,t,u,l,y,f
- 4. o,e,r,r,e,d,e
- 5. r,d,s,t,d,t,p,o,e,e,e,d
- 6. h,s,t,r,h,u
- 7. k,e,l
| Фронтальная | Слайд 15 | Слайд 5 |
| | Make the sentences up with the help of these words (составь и запиши предложения) | индивидуальная | | |
9 | Дача домашнего задания и комментирование оценок | Домашнее задание: Найти дополнительную информацию о животных Ильменского заповедника и составить кроссворд на тему «Животный мир Ильменского заповедника» на английском языке (для более сильных ребят – объяснения на английском языке, для более слабых ребят – определения можно дать на русском языке) | индивидуальная | | |