Математика
Физика
Химия
География
Биология
Экология
Информатика
Экономика
Русский язык
Литература
Музыка
МХК и ИЗО
ОБЖ
История и
 обществознание

Иностранные языки
Спорт и здоровье
Технология
ТОП 20 статей сайта
Рекомендуем посетить

Преподавание иностранных языков

Урок обобщающего повторения по теме: How Do You Treat the Earth? в 7-м классе

Добавлено: 2015.04.16
Просмотров: 324

Балобанова Алёна Александровна, учитель английского языка

Цели: систематизация знаний по теме

Оборудование:

Перед уроком класс делится на три равные по силам группы: “Greenpeace”, “Friends of the Earth”, “WWF”

Ход урока

I. Организация начала урока

Звучит запись голосов птиц.

Двое учащихся читают наизусть стихотворение “Hug the Earth” by Lorraine Bayes.

(На столе у каждого ученика текст стихотворения с пояснением незнакомых слов.)

Walking along feeling free,
Feeling the Earth here with me.
And I love her, she loves me.
I hug the Earth, the Earth hugs me.
She is our friend,
We’d like to be together forever.
The Earth is a garden,
It’s a beautiful place.
For all living creatures,
For all the human race.
Helping Mother Earth
We can peacefully roam.
We all deserve a place
We can call our home.

The poem “Hug the Earth is written by Lorraine Bayes. What phrases, to your mind, are the most significant phrases? Read and translate them.

What phrases are the most beautiful ones?

I think that the poem is very impressive and we can take it as a motto of our lesson.

Постановка цели

Today we are to revise all the information on the theme “How Do You Treat the Earth?” (“Ecology”) – vocabulary, grammar (Present Passive Voice) and cultural notes. Сегодня мы повторим материал, изученный нами по теме “Экология” – лексика, грамматика (страдательный залог в настоящем времени) и культурные сведения о Великобритании.

That is why our plan will be of this kind. План урока:

ECOLOGY

  1. Environmental Groups (Culture)
  2. Ecological Problems (Vocabulary, Passive Voice)
  3. Actions / Rules (Vocabulary)

II. Основная часть урока

1. Environmental groups (Culture)

We have three ecological groups in our class. They are… (учащиеся называют с переводом)

1. “Greenpeace”

2. “Friends of the Earth”

3. “WWF”

What other organizations do you know? (RSPCA, RSPB)

What do these groups do?

(Если возникнут трудности – предложить учащимся перевести готовые фразы на английский язык.)

1) Мы охраняем природу – We protect nature (“Greenpeace”)

2) Мы уменьшаем загрязнение – We reduce pollution (“Friends of the Earth”)

3) Мы помогаем животным – We help animals (“WWF”)

All the groups must work hard, helping each other and in the end of our lesson we’ll decide whose work was the most effective. Работа групп будет эффективнее только тогда, когда участники будут помогать друг другу, а в конце урока мы решим, какая организация работает лучше.

2. Ecological problems (Vocabulary, Passive Voice)

1) Vocabulary

Give English equivalents (по словосочетанию поочередно каждой группе)

Поднимите руки те, у кого возникли затруднения. Возьмите на домашнее задание карточку из конверта “Vocabulary”

2) Grammar (Passive Voice)

Повторение теоретических сведений

(На доске – картинки с изображением экологических проблем, отдельно записаны предложения в страдательном залоге.)

Here you can see ecological problems of our village.

What problem is shown in each picture? Match the pictures and the sentences.

а) обсуждение в группах

б) по одному представителю от группы (любой учащийся) распределяют у доски.

The water is polluted.

Litter is thrown away.

Forests are cut down.

Trees are painted.

Birds are disturbed.

The fire is left.

Animals are hurt.

В каком залоге глаголы в этих предложениях?

Как строится форма страдательного залога в настоящем времени?

(На доску вывешивается формула am/is/are + V3)

Грамматические упражнения (на карточках)

(Работа в группах, затем по одному участнику от каждой группы отвечают с пояснениями. Напомнить, что необходимо добиться того, чтобы каждый участник группы понимал, как выполняется упражнение.)

1. Fill in is or are. (Вставьте is или are.)

1. When the air … polluted, climate … changed.

2. When paper … not recycled, forests … cut down.

3. When the glass bottles … left in the forest, people and animals … hurt.

2. Correct mistakes. (Исправь ошибки.)

1. Birds not is disturbed.

2. Animal are hurted.

3. Baby trees is damage.

3. Transform the sentences into Passive Voice. (Измените предложения, поставив глагол в страдательный залог.)

(We pollute nature. —> Nature is polluted.)

1. We kill animals.

2. We destroy wildlife.

3. We throw away litter.

Поднимите руки те, у кого возникли затруднения. Возьмите карточку c домашним заданием из конверта “Passive Voice”

3. Actions / Rules (Vocabulary)

I can see that the problems are clear enough.

1) What can we do to change the situation? Найдите решение каждой проблемы. (We can… We must…)

What are “the three R’s”? (Назовите правило трех “Р”)

What can / must we reuse? … reduce? …recycle?

3) Ролевая игра

We know what we can and must do ourselves, but today we have some guests from Great Britain. They are representatives of different ecological groups. Nice to meet you, dear friends. Introduce yourself, please.

Гости представляются и отвечают на вопросы учащихся.

– Hello, I’m Kate Smith. I’m from “Liverpool Ecology Group”.
– My name is Jane Scott. I live in Scotland. I’m a member of the group “Friends of the Earth.”
– Glad to meet you. I’m Harry Brown, “London Wildlife Fund”.

P1. How many ecological groups are there in Great Britain?

H.B. There are 300 nature centres in British cities and more than 30 in London. Children go there with their teachers to study and enjoy the nature.

P2. Do you celebrate the Earth Day? What activities do you suggest your members?

J.S. We celebrate the Earth Day every year. Twice a month we meet and discuss how to help the nature. We build bird-tables and bird-houses, plant and water trees and flowers. Besides we pick up litter in the forest.

K.S. We have special environmental education in our country. We teach pupils how to reduce energy and water. We collect old newspapers, cans and tins to recycle. Besides we reuse plastic containers and bottles.

P3. How do you help animals?

H.B. We feed animals in our community park and we treat them if it is necessary. We also advise pupils to buy only recyclable goods. (Использован материал Урок в 7-м классе "Let’s Protect the Nature"” Дрофы В.В., участницы “Фестиваля… 2004/2005”)

III. Подведение итогов урока

Лозунг всех экологических организаций “Help Nature! Protect It!” Я предлагаю запомнить его и сделать лозунгом своей жизни.

We have discussed all the items of our theme. What environmental group was the most active? Работа какой группы была наиболее эффективной?

Поставьте друг другу оценки (объективно)!

IV. Домашнее задани

Кто усвоил весь материал и не имеет домашнего задания? Вы можете взять кроссворд из конверта “Crossword”.

ПРИЛОЖЕНИЕ

Карточки для работы на уроке

2. Problems

Give English equivalents. (Переведите на английский.)

2. Passive Voice

1. Fill in is or are. (Вставьте is или are.)

1. When the air … polluted, climate … changed.

2. When paper … not recycled, forests … cut down.

3. When the glass bottles … left in the forest, people and animals … hurt.

2. Correct mistakes. (Исправь ошибки.)

1. Birds not is disturbed.

2. Animal are hurted.

3. Baby trees is damage.

3. Transform the sentences into Passive Voice. (Измените предложения, поставив глагол в страдательный залог.) (We pollute nature. > Nature is polluted.)

1. We kill animals.

2. We destroy wildlife.

3. We throw away litter.

3. Actions / Rules

1. We must … We can …

2. We can reuse … We can reduce … We can recycle…

must must must

Карточки с домашним заданием

HOMETASK. Vocabulary

Исправь ошибки в переводе с английского на русский язык.

(Перевод одного предложения верный.)

We must protect nature. – Мы должны загрязнять природу.

Animals are not killed. – Животных убивают.

We throw away plastic bottles. – Мы выбрасываем пластиковые бутылки.

We can reduce water pollution. –Мы можем использовать воду вторично.

Environment is spoiled. – Окружающая среда охраняется.

К контрольной работе повтори слова на с. 74 упр. 1(2), с. 76 упр. 2(1), с.76 упр. 3(1).

HOMETASK. Passive Voice

1. Вставь is или are. (is – ед.ч., are- мн.ч.)

1. When plastic bottles … thrown away, nature… damaged.

2. When trees … broken, birds … disturbed.

3. When litter … thrown away in the river, water pollution … caused.

2. Измените предложения, поставив глагол в страдательный залог. Например: Children pollute nature. > Nature is polluted.)

1. We pollute water. 3. People spoil the environment.

2. We hurt animals. 4. Children damage nature.

5. We paint trees.

HOMETASK. Crossword

Переведите слова на английский язык и получите ключевое слово этой темы.

1. Окружающая среда 1
2. Вырубать 2
3. Океан 3
4. Земля (не планета) 4
5. Организация 5
6. Название организации по охране природы 6
7. Да 7