Математика
Физика
Химия
География
Биология
Экология
Информатика
Экономика
Русский язык
Литература
Музыка
МХК и ИЗО
ОБЖ
История и
 обществознание

Иностранные языки
Спорт и здоровье
Технология
ТОП 20 статей сайта
Рекомендуем посетить

Преподавание иностранных языков

Конспект учебного занятия по английскому языку в 7-м классе с использованием метода проектов Лучшие товары страны и нашего региона

Добавлено: 2014.08.15
Просмотров: 262

Березина Татьяна Владимировна, учитель английского языка

Цели:

Учебные пособия: предметы-атрибуты товаров, производимых в России и в Кузбассе, таблицы для работы в группах, памятки при оценке проекта.

Этап Содержание урока Примечания
1.Орг. момент - Good morning, my dear children. I’m so glad to see you again. You may take your seats, please.

Our theme is “The best items of my country and our region”.

Класс украшен картинками с изображением различных товаров, производимых в России и Кузбассе, и их макетов.
2. Фонетическая зарядка [t], [d]:-toy, toys, top-selling toys, good, dangerous;

[r]: - interesting, interesting to do, interesting to read, ready, ready to protect;

[w]: - walk, wear, pleasant to walk, nice to wear и т.д

3. Речевая зарядка - Answer my questions:
  • What’s this?
  • Where is it?
  • Is it old or modern?
  • Why do many tourists visit it? и т.д.
4. Основная часть - We have two groups of pupils at our lesson. Each of these groups must represent the project work.

1).Group №1: Project “The best items of our region”

2).Group №2: Project “My country’s best items”

- Now you must think and ask some questions about project of other group. I’ll give you 30 seconds.

(имена учащихся)…must go to the group № 1.

(имена учащихся)… must go to the group № 2.

- Ask your questions, please. I’ll give you 2 minutes.

- Thank you. Take your seats, please. Tell the mark for the project of the group.(при выставлении оценки за проект группы обучающиеся используют специальную памятку: Приложение №1)

Показать картинки с изображением достопримечательностей.

Участники каждой группы представляют свой проект.

Участники каждой группы обдумывают вопросы, касающиеся содержания проекта другой группы. После этого некоторые обучающиеся меняются местами с участниками другой группы и задают свои вопросы.

Обучающееся отвечают на поставленные вопросы.

Обучающиеся работают в группах по структуре “1-2-все”

4. Итог, оценивание - You know, that opinions of brand name items are different. Listen to the children’s opinions on brand name and unbranded items (Приложение №2). After that you must answer my questions.

1).Which of the following items do the children mention? (Приложение №3).

2) Put “+”, if the child’s attitude is positive and “-“, if the attitude is negative. (Приложение №4).

- Now let’s check your work.

1) Can you name the items?

2) - Is Ashleigh for brand items?

- Is Carly for brand items?

- Is Amanda for unbranded items?

- Then look at the blackboard. You can see the table and the words(Приложение №5, Приложение №6).. You have the same tables and words on your desks. You must put these words into the right columns. Take the structure “ONE-TWO-ALL” (Приложение №7).. I’ll give you 3 minutes for this work. You must guess which words mean things and which mean products.

- Let’s check. One pupil must go to the blackboard and put the words into the right columns.

- Thank you. You are so cute.

- What products do you like? Why? Do you think it is a brand name item?

- Now your marks for the lesson.